برگزیده
1401/11/24 دوشنبه
راهنمای درخواست دانشنامه

.

 به منظور سهولت، شفاف سازی، پیگیری و جلوگیری از چاپ تکراری دانشنامه، فرآیند پیشخوان صدور دانشنامه به صورت ذیل تغییر نموده است. به این ترتیب در هر مرحله امکان پیگیری و مشاهده مراحل گردش کار توسط دانش آموخته و همکاران اداره دانش آموختگان مرکز/واحد و استان مقدور می‌باشد.
گام 1:  درخواست دانش آموخته و تکمیل اطلاعات مورد نیاز از طریق پیشخوان ارسال مدارک تحصیلی
(پیشخوان خدمت  >>    ارسال مدارک تحصیلی   >>  دریافت از سیستم   >>   امضاء دانشنامه   >>    ایجاد  >>    تائید)

 (در این مرحله امکان درخواست دانشنامه المثنی نیز از همین طریق میسر می‌باشد. لازم است همچنان برای صدور دانشنامه المثنی ضمن مکاتبه با اداره کل خدمات آموزشی، کلیه مستندات لازم ارسال گردد.)
گام 2:  تائید کارشناس دانش آموختگان مرکز
گام 3:  تائید رئیس مرکز
گام 4: تائید کارشناس دانش آموختگان استان (ثبت فارغ التحصیلی قطعی و دریافت کد صحت در این مرحله در صورت کامل بودن تمام اطلاعات و مدارک، الزامی است)
گام 5:  تائید کارشناس دانش آموختگان استان - سازمان مرکزی، (برای استان‌های تفویض شده این تائید توسط کارشناس استان و برای استان‌های تفویض نشده توسط کارشناس سازمان مرکزی انجام می‌شود. ترجیحا کاربر استانِ تفویض شده در این مرحله رئیس اداره دانش آموختگان استان و متفاوت از کاربر گام (4) باشد)
گام 6:  تائید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه
گام 7:  تائید رئیس دانشگاه
گام 8:  تائید کارشناس واحد چاپ
توجه به نکات ذیل حائز اهمیت می باشد:
  • نحوه انجام کار در رج ساپِ کارگروه گلستان نیز برای کاربران ارشد اطلاع رسانی شده است.
  • این فرآیند برای مواردی است که از مورخ 18/8/1401 در سامانه توسط دانش آموخته درخواست شده است و برای آنهایی که قبل از این تاریخ بوده قابل مشاهده نیست و لازم است مجدداً درخواست شود.
  • در صورت عدم تائید در هر مرحله، فرآیند به یک مرحله قبل باز می‌گردد.
  • هر دانش آموخته صرفاً یک بار امکان درخواست صدور مدرک با شماره دانشجویی خود را دارد.
  • صدور دانشنامه پس از اخذ گواهینامه موقت و رعایت مواردی که قبلا در نامه‌ها و بخشنامه‌های مختلف اعلام شده است امکان پذیر است. (نظر به این که امکان درخواست صرفا برای کلیه دانش آموختگانی که دارای وضعیت فارغ التحصیل موقت یا قطعی هستند، فراهم می‌باشد، خواهشمند است درخواست دانش آموختگانی که تا کنون موفق به دریافت گواهینامه موقت خود نشده اند، با درج علت، عدم تائید گردد.)
  • تحویل دانشنامه صرفا به شخص دانش آموخته یا وکیل قانونی وی امکان پذیر است.
  • نظر به اینکه در حال حاضر این پیشخوان مشمول دانش آموختگانی که مدرک ایشان با توجه به جدول پیوست بخشنامه شماره 7655/3/د مورخ 28/2/99 به صورت دستی صادر می‌شود (از قبیل: مقطع کارشناسی با میانگین کمتر از 12، مقطع کاردانی، کاردانی بین مقطعی با میانگین کمتر از 12، کاردانی بین مقطعی با میانگین بالای 12 که تا قبل از مورخ 21/12/91 دانش آموخته شده‌اند، مدارک دوره‌های معادل (غیر رسمی با هر میانگین) نمی‌باشد، خواهشمند است در صورتیکه این دسته از دانش آموختگان از این طریق درخواست داده‌اند، درخواست ایشان با درج علت، عدم تایید شود و اسامی طبق روال معمول به صورت لیست ارسال گردد.
  •  با توجه به پیاده سازی درگاه پرداخت الکترونیکی در فرآیند صدور دانشنامه المثنی، خواهشمند است از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هیچگونه وجهی خارج از سامانه گلستان از دانش آموخته دریافت نگردد.

 
فايل هاي مربوطه :
درخواست دانشنامه.pdf2.28 MB

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر